مقالات آرشیو خبر ها
از اولین رویارویی با رئال‌ مادرید تا تحقیر فرناندو ایه‌ رو

از اولین رویارویی با رئال‌ مادرید تا تحقیر فرناندو ایه‌ رو

به مناسب سالرو تولد الساندرو دل پیرو ستاره ی افسانه ای باشگاه یوونتوس، به بررسی لحظات به یاد ماندنی با دل پیرو در یووه خواهیم پرداخت و مروری به گذشته داریم.

 

1 ― درخشش برابر بورسیادورتموند (1995)

 

او خیلی زود توانست خودش را به فوتبال اروپا معرفی کند. شهرت آلکس جوان به بازی برابر دورتموند در سال 1995 بازمی‌گردد. توپ از روی نقطه کرنر روی دروازه دورتموند فرستاده شد و آلکس 20 ساله در کمال ناباوری یک سوپرگل را به ثمر رساند. این بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شد که یووه توانست در آن بازی 3 بر یک پیروز شود. ورزشگاه «وست‌فالن اشتادیون» با شکارچی جدیدی در اروپا به نام «Del Boy» آشنا شد.

 

2 ― اولین رویارویی با رئال‌مادرید (1996)

 

آلکس سابقه طولانی در رویارویی با قوهای سفید مادرید دارد ولی اولین رویارویی او با رئال به سال 1996 بازمی‌گردد، مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که رئال توانست به لطف گلزنی مهاجم جوان 18 ساله خود، رائول گونسالس در بازی رفت یک بر صفر یووه را شکست دهد. ولی در بازی برگشت در تورین نمایش خیره‌کننده «آله» باعث شد بانوی پیر 2 بر صفر رئال را شکست دهد. آلکس از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه رئال را گشود. او در آن فصل 6 گل در 11 بازی (لیگ قهرمانان اروپا) به ثمر رساند.

 

3 ― قهرمانی درکونتینال کاپ (1996)

 

رقابتی میان قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی که در حال حاضر با نام جام‌جهانی باشگاهی شناخته می‌شود. در آن سال (1996) یووه برابر ریورپلات آرژانتین قرار گرفت، نماینده آرژانتین با ستاره‌هایی مانند اورتگا، خولیوکروز، مارسلوسالاس و انزو فراچسکولی نتوانست از پس یووه برآید. بیانکو‌نری‌ها به لطف درخشش دل‌پیرو در 9 دقیقه پایانی فینال توانست قهرمان این جام شود.

 

4 ― پاشنه جادویی (1997 تا 2002)

 

درست در فینال سال 1997 لیگ قهرمانان اروپا بود که با پاشنه پا توانست آن گل استثنایی را برابر دورتموند به ثمر برساند، گلی که بعدها به گل رباح ماجری (ستاره کلاسیک الجزایر) معروف شد، توپ را نقطه کرنر فرستاده شد و آلکس با پشت پا دروازه دورتموند را گشود. در آن بازی یووه فینال را 3 بر یک به دورتموند واگذار کرد. بعد از آن در سال 2002 بود که یک‌بار دیگر به همان روش در داربی تورین توانست گل‌زنی کند. گل او به سبک رباح ماجر یکی از زیباترین و به یادماندنی‌ترین گل‌ها بود.

 

5 ― پرنس موناکو‌ (1998)

 

یکی از دوره های طلایی او به فصل 1998 بازمی‌گردد. زمانی که او با 32 گل‌زده در 47 بازی توانست عنوان بهترین گل‌زن لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورد. یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌ها به شب نیمه‌نهایی برابر موناکو بازمی‌گردد، او در مجموع 2 بازی توانست 4 گل به موناکو بزند. هت‌‌تریک در بازی رفت در تورین و یک گل در بازی برگشت. یکی از زیباترین گل‌های او به موناکو از ضربه ایستگاهی بود که دروازه فابین بارتز را باز کرد.

 

6 ― تحقیر فرناندو ایه‌رو (2003)

 

7 سال پس از اولین رویارویی با رئال مادرید بار دیگر آلکس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر کهکشانی‌ها قرار گرفت. رئال در آن زمان از ستاره‌هایی مانند زیدان، فیگو، رونالدو و رائول سود می‌برد و توانست 2 بر یک پیروز شود ولی در بازی برگشت به لطف درخشش دل‌پیرو آنها 3 بر یک رئال را مغلوب کردند. در آن بازی فرناندو ایه‌رو را به طرز وحشتناکی دریبل زد و توپ را به دروازه رئال چسباند!

 

7 ― تشویق در برنابئو (2008)

 

یووه فصل 2009‐2008 را خیلی خوب آغاز نکرد. کلودیو رانیه‌ری در آن روزها متشکر جادوی دل‌پیرو بود اگرنه خیلی زودتر از این تیم اخراج می‌شد. یکی از همین گل‌های جادویی از روی ضربه ایستگاهی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رقم خورد. درست در دقیقه 17 بود که آله از روی یک ضربه کاشته به طرز وحشتناکی دروازه کاسیاس را گشود. گل زیبای او خیلی‌ها را به یاد شاهکار رونالدینیو در سال 2005 و گل مارادونا از روی ضربه کاشته در سال 1983 می‌انداخت. در آن شب هواداران رئال در برنابئو ایستاده دل‌پیرو را تشویق کردند.

 

ارسالی از: سرکار خانم طناز احدی مقدم


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: